A méret a lényeg?

A BÉT igazgatósága 2016 márciusában elfogadta a tőzsde új stratégiáját, amelyben kijelölte tevékenységének főbb irányait 2020-ig. A BÉT a stratégiájában szereplő célok elérése érdekében szoros együttműködésre törekszik hazai, nemzetközi tőkepiaci szereplőkkel, valamint kormányzati érintettekkel. Az utóbbi egy évben a BÉT munkatársai több mint 300 megbeszélést folytattak potenciális kibocsátókkal, piaci partnerekkel, érdekképviseletekkel. A BÉT vallja, hogy a magyar tőkepiac fellendítése csak összefogással, a piaci szereplőkkel közösen sikerülhet.

A találkozók megerősítették a Tőzsde szakembereit abban, hogy mennyire elengedhetetlenül fontos annak az ökoszisztémának a megerősítése, illetőleg további fejlesztése, amelyben a tőzsde tökéletesen betöltheti katalizátor szerepét, amire egyébként új stratégiája alapján törekszik. A BÉT egyértelmű célja, hogy felkerüljön releváns alternatívaként a hazai tranzakciós térképre.

Madlena Tamás előadásában bemutatja a Tőzsde szemszögéből a hazai tőkepiacon tapasztalható kihívásokat, a BÉT által javasolt megoldásokat, illetve rámutat milyen tipikus tényezők vezethetnek el egy vállalatot 2017-ben a Tőzsde közvetlen közelébe.